2013. január 16., szerda

Rax, SzG3

Most az egyik kedvenc helyemet mutatom be. Ez a Rax. Mo-ról jól elérhető, majdnem végig autópályán lehet menni. A raxi kötélpálya alsó állomásánál le kell tenni a kocsit és a kabinos felvonóval fel kell menni a hegyállomásra (1000 m szintkülönbség - megéri). Az emelkedéskor kitárul a táj és nagyon szép kilátás nyílik a Schneebergre (ez végig megmarad). Ha felértünk, először gyönyörködjünk a Berggasthof teraszáról a kilátásban. Ez után elsétálhatunk az Ottohaus-hoz (kitűnő konyha). Itt kétfelé lehet menni. Balról egy erősebb emelkedő után a fennsík peremén el lehet menni a Preinerwand keresztig. Nagyon szép túraútvonal, fantasztikus kilátással. A kereszttől le kell menni a Neue Seehütte felé és ott becsatlakozni a fő útvonalba (Neue Seehütteweg). Itt vissza lehet fordulni az Ottohaus felé, vagy lemenni a Neue Seehüttéig. A kereszt és a Hütte közötti szakasz tipikusan nordic walking szakasz (nagy segítség elsősorban lefelé). Leérve egy kellemes vendéglőt találunk terasszal. Akinek van még szuflája, az mehet tovább pld. a Habsburghaus felé. A fő útvonalon visszamehetünk az Ottohaushoz. Ebben az esetben egy szép kört írunk le. Ha az Ottohaust jobb oldalán hagyjuk el a hegy állomásról jövet, akkor most ugyanezen az úton megyünk a Neue Seehütte felé. Nem túl strapás út, viszont gyönyörű. Többször voltunk már itt, a legszebb idő a tavasz és az ősz. Figyelem: május elsejéig nem takarítják az utakat, ez után is csak a Berggasthof és az Ottohaus közöttit. Továbbmenve már elég strapás az olvadó hóban menni (Mi már egyszer elmentünk a Neue Seehüttéig meg vissza így, este jó kis izomlázunk volt, de megérte a látvány és a levegő). Egyszer pld. belefutottunk egy hegyi mentőhelikopterbe, tőlünk 20 m-re szállt le és egy hegyi mentőt tett ki egy mentőkutyával járőrbe, majd elszállt. Elég váratlan, de érdekes látvány volt. Összefoglalva: a Rax nem lesikló terep (néhány kisebb pálya van), viszont elsőrangú túra (nordic walking), sífutó, kerékpáros hely. A falai szuper jó via ferrata (klettersteig) utak. A területen jól elszórva sok menedékház, jó felszereléssel. Nagyon szeretünk ide jönni kirándulni.

A bejegyzés fotóalbuma ITT található.

Vissza a főoldalra (katalógus)

Rax, a kötélpálya alsó állomása
Raxseilbahn (nagy kabinos kötélpálya a Raxra)
Rax, a kötélpálya felső állomása
Rax, az Ottohaus
Rax, úton az Ottohaus felett
a Preinerwand kereszt
a Rax peremén
egy ÖAMTC helikopter a Rax-on
a Neue Seehütte
visszafelé az Ottohaus hoz

Vissza a főoldalra (katalógus)